Saveti za dobru organizaciju u kuhinji

Svima nam je jasno da je dobra organizacija od ključnog značaja za funkcionalnost kuhinje. Neki će reći da se po rasporedu kuhinjskih aparata, kuhinjskih elemenata i ostalog nameštaja najbolje vidi da li je organizacija u kuhinji dobra ili nije. A mi vam u nastavku donosimo nekoliko korisnih saveta bilo da ste u procesu dizajniranja kuhinje ili prosto želite da bolje organizujete sve neophodne stvari u svojoj kuhinji.

1. Kuhinjski prostor rasporedite po zonama. Kako bi se proces pripremanja hrane nesmetano odvijao osim adekvatnog rasporeda elemenata namenjenih osnovnim aktivnostima, neophodno je isto tako da dobro rasporedite i elemente za odlaganje posuđa, escajga i namirnica – da organizujete kompletnu kuhinju u skladu sa funkcionalnim procesom. To podrazumeva podelu na pet međusobno povezanih zona sledećim redom: odlaganje namirnica, odlaganje tanjira i escajga, pranje posuđa, priprema namirnica i termička obrada hrane. U svaki deo kuhinje spremite sve neophodne stvari koje su važne za taj „sektor“. Možda će vam biti potrebno neko vreme da se uhodate, ali čim se naviknete sve će biti mnogo lakše.

2. Izbacite sve što vam više nije potrebno. Red, preglednost i čistoća pojednostavljuju rad u kuhinji. Baš kao kad je u pitanju garderoba, pregledajte sve fioke i police i bacite ili poklonite ono što niste koristili više od godinu dana. Nećete verovati koliko toga nepotrebnog možete nakupiti u raznoraznim kuhinjskim elementima. I nemojte oklevati i razmišljati i voditi se onim „možda mi zatreba“, prosledite sve i videćete koliko slobodnog mesta će vam ostati.

3. Stvari koje često koristite držite nadohvat ruke. Ako vam je radna površina dovoljno velika sve ono što koristite svakodnevno složite na radni sto, u suprotnom na zid stavite neku otvorenu policu i tu poredajte one najneophodnije stvari. Najčešće korišćene predmete u kuhinji držite u nivou očiju kako bi vam bili u vidnom polju. Ostale predmete rasporedite prema učestalosti upotrebe. Teške aparate i uređaje bi trebalo da čuvate u nivou poda.

4. Prostor oko šporeta iskoristite na najbolji mogući način. Ukoliko imate ugradnu ploču za kuvanje, prostor oko nje iskoristite da poredate začine, varjače, noževe i daske za sečenje. Neka vam sve bude blizu, praktično i dobro raspoređeno. Male količine suvih začina stavite u staklene bočice i smestite ih blizu šporeta da vam uvek budu nadohvat ruke. Takođe, da biste brzo i lako mogli da odložite vrelo posuđe sa šporeta ili ugradne ploče neophodno je da sa njihove obe strane, ili eventualno samo jedne, odvojite minimalno 40 cm radne površine.

5. Organizujte odlaganje hrane. Na najviše police složite one namirnice koje imaju nešto duži rok trajanja i koje nešto ređe koristite. Na lakše dostupne police poredajte namirnice koje su kvarljivije i koje koristite svaki ili svaki drugi dan. Namirnice koje koristite češće (npr. semenke, voće i povrće, začini i slično) stavite u plastične kutije, i biće uvek nadohvat ruke. Koristite vertikalni prostor – na zidove nadogradite police, a kuke ili šipke odlične su za najnužnije stvari. U ormarima koristite umetke za police, što će vam omogućiti više prostora za čaše i tanjire, ali i za konzerviranu i dugotrajnu hranu. Dodatne količine takve hrane, poput brašna ili kafe, držite na vrhu ili dnu ormarića kako biste ih lako dopunili kad zatreba.

6. Par dodatnih saveta. Ako imate mikrotalasnu pećnicu, idealno je da je smestite u delu kuhinje koji je najpristupačniji. Kantu za smeće je najbolje smestiti ispod ili u neposrednoj blizini sudopera. Na radnoj površini obavezno ostavite mesta i za kutiju za hleb. Osim toga, za dobru organizaciju u kuhinji važna je i podela poslova. Uključite ukućane u nabavku namirnica i pripremu hrane, od pranja i rezanja do kuvanja. Decu je važno odmalena uključivati u kuhinjske aktivnosti, to će im biti igra uz koju će naučiti ne samo o radu u kuhinji nego i o važnosti kvalitetne ishrane. Kako bi svaki član porodice dobio priliku da jede ono što voli, najbolje je da cela porodica zajedno planira šta će jesti tokom nedelje. Planiranje jelovnika olakšava i sastavljanje spiska za kupovinu, čime se štede i vreme i novac.

Male promene u organizaciji kuhinje i planiranju obroka koje ne zahtevaju puno vremena, dugoročno će vam uveliko pomoći – ređe ćete ići u kupovinu, a priprema obroka trajaće kraće i biće jednostavnija. Podelite sa nama vaše savete za dobru organizaciju u kuhinji, a ukoliko se budete pridržavali saveta koje ste pročitali sigurni smo da će vam sve u kuhinji funkcionisati brže i jednostavnije, posebno ako kao i većina nas većinu svog dana provodite upravo tamo. 🙂

 

 

Povezano

Komentari

Želim primati newsletter

Na sajtu https://mesimozajedno.rs koristimo kolačiće za prijavu i objavljivanje sadržaja i analizu saobraćaja na sajtu . Više o kolačićima Ne prihvatam Prihvatam